Ziua
de astăzi trebuia să fie una lejeră. Trebuia doar să merg la
sediul BRD pentru a “finaliza”
închiderea
unui cont după care să mă destind cu un film în compania unei
sticle reci
de
bere, deoarece
azi nu se preconiza nimic altceva de făcut,
dar... nu a fost așa.
Sunt administrator la o firmă de software, din anul 2007 și ca orice administrator căruia îi pasă de afacerea lui, mă implic în toate activitățile legate de aceasta. Eu merg pe zicala, că mai întâi de a pune pe altul să facă ceva, este necesar ca eu să cunosc cum se face. În cazul nostru, înainte de a da dosarul cu acte contabilei, văd singur ce plăți mai sunt de făcut, ce impozite... ce comisioane bancare am plătit... Opa, am spus comisioane?
În
urmă cu ceva timp, după data de întâi a fiecărei luni merg să-mi
ridic extrasele de cont și să le anexez la dosarele contabile. Mi-a
sărit în ochi o sumă care lipsea. Erau trecuți banii încasați
de la beneficiari, banii opriți pentru diverse comisioane de
depunere sau retragere, scriși frumos detaliat, care apoi însumați
dădeau o altă sumă care scăzută din încasări, avea
un alt rezultat decât cel matematic și firesc.
Lipseau cca 89 lei. Câteva zile m-am tot gândit dacă să merg sau
nu la bancă să clarific. M-am decis într-un final și m-am dus să
mă lămuresc, să
închid conturile, cel juridic cât și cel personal, fiind
deja pe
data
de 14 iulie 2015.
Merg
la ofițerul de cont, Alexandra, îi povestesc situația și mă
îndrumă la etaj la o anume Florentina Cabuz, căci dânsa se ocupă
de clienții juridici. Urc la etajul
superior,
intru în biroul dânsei și îi explic că aș vrea să închid
contul. Mi-a cerut explicații de ce și cum de s-a ajuns la decizia
mea. I-am adus la cunostință că extrasele de cont nu corespund
realității, la care dânsa listează altul și ... surpriză. Pe cel de al doilea apărea această sumă de 80 lei, plus încă ceva, fiind
chipurile comisioanele aferente dețineri de card pentru contul
firmei. M-am dus până la birou, am listat scanările extraselor de
cont, originalele fiind la contabilă, și am revenit să-i
demonstrez doamnei Cabuz că nu sunt nebun. Repeta
într-una
că
dânsa
are dreptate, că banca... că ... că... Am luat actele, le-am
întors pe dos și am lăsat doar fila cu totalurile pe masă, și am
spus:
-
Doamnă, eu sunt mai prost așa de cap, sunt administratorul unei
firme de software, cu profil informatic, dar acum, sunt pentru
dumneavoastră în clasa a 2-a. Explicați-mi, ca unui
copil de anul doi de școală,
unde apar pe extrasele mele, cele care sunt obligat să le păstrez
cel puțin zece ani în contabilitate, banii pe care mi-i opriți!
Nu a avut ce să mai spună, i-am
cerut să închidem contul de juridic fără alte evenimente și să-mi dea și mie un
exemplar, ștampilat de bancă, din extrasul de cont generat la etaj,
căci ăla era mai complet. Apa, se știe că cu cât urci fierbe la mai puține
grade, poate, din cauza asta, se evaporă evidențierea comisioanelor
pe parcurs ce coboară de la un etaj la altul. Probabil chesoanele
alea metalice, în care se țin extrasele, nu sunt ermetice... chiar nu știu. Sau, poate, conform teoriei lu Bernoulli, aia
cu aplicația
pulverizatorului, care face pâs, pâs....
A
operat ce avea de operat, în baza cererii scrise de mine, manual în
biroul dânsei și
cu pixul meu,
mi-a spus să cobor la Alexandra și să
ridic, în urma lichidării contului, restul de bani care mai erau acolo. Am făcut retragerea și m-am întors, cerând o dovadă că am lichidat contul. Se uita iar lung în calculator și
zice:
-
Datorită
faptului că aveți card nu putem închide mai devreme de 30 de zile!
Asta e, dar mă întreabă dacă am cardul la mine, și de ce nu l-am
lăsat la jos la Alexandra, că e incompetentă și nu știe ce are de
făcut. Zic: "Păi eu la dvs am venit să rezolv și nu cred ca cea
de jos știe ce faceți și gândiți dumneavoastră, căci nu e
telepată, e doar un om ca și noi ceilalți".
Coboară împreună cu mine, o ceartă pe Alexandra, îi dau cardul de fața cu madam Cabuz, și gata. Întreb dacă îmi da și mie o dovadă ceva că am făcut cerere de închidere de cont și că am predat cardul. Mi s-a spus sa revin peste 30 de zile și-mi da atunci după ce finalizează. Am plecat...
Coboară împreună cu mine, o ceartă pe Alexandra, îi dau cardul de fața cu madam Cabuz, și gata. Întreb dacă îmi da și mie o dovadă ceva că am făcut cerere de închidere de cont și că am predat cardul. Mi s-a spus sa revin peste 30 de zile și-mi da atunci după ce finalizează. Am plecat...
După
două săptămâni mă sună doama Cabuz să vin, să predau cardul, ca ea
nu poate opera închiderea de cont. Spun: "Doamnă dragă, dacă vă
aduceți aminte ați venit cu mine personal și
ați făcut-o albie de porci pe biata fată de la ghiseu pe data de
14 iulie 2015". Îsi aduce aminte și zice că e în regulă și că trebuie să
plece acasă că i se termină programul. Merg, a doua zi, din nou la bancă, vorbesc cu Alexandra și îmi
spune să
stau liniștit că
s-a predat și că
nu sunt probleme. Doamna Cabuz Florentina lipsea... nu am sunat-o sa
văd ce face. Probabil
avea probleme de rezolvat, nu ca mine timp liber....
Acum
două
zile, pe data de 10 august, mă sună
iar și-mi spune că trebuie să
vin din nou la
bancă, să fac o cerere de închidere de card. Zic: "Scumpă doamnă,
nu sunt în localitate, mă reîntorc pe data
de 12
august". Mă roagă să ajung neapărat dimineață, între orele nouă
și zece, dar nu mai târziu, deoarece are niște probleme de
rezolvat și o să lipsească.
Și, iată-mă azi, iar în bancă. Merg la etaj, aerul e mult mai fain
acolo, trebuie să te ducă capul să lucrezi într-o bancă, la etaj!
Nu orice prost ajunge pe o funcție de „Conseiller
de Clientele Small Companies”, conform cărții dumneaei de vizită, zic
și eu.
Mă
vede în pragul ușii biroului, își încheie conversația
telefonică și mă conduce jos la o altă colegă să fac cererea de
închidere de card și mă anunță că mai durează de la această cerere încă
30 de zile. Și ăla a fost momentul maxim. "Maxim, am spus" ca în reclama Vodafone. Erau în bancă, cel puțin treizeci de spectatori, când am început să ridic tonul, întrebând-o dacă își
bate joc de mine. "Am deja o lună pe data de 14 și să mai stau încă
una? Ca să ce, să iau o amărâta de hârtie de lichidare de cont.
Să plătesc iar comisioane cu contul închis? "
Se întoarce cu spatele la mine și pleacă. Eu, cu o gură mult mai mare, și cu tensiunea crescută-n jugulară, îmi venea să mă duc după ea, să-i bag mâna în păr pe la ceafă și să o dau cu capul de trepte până nu se mai mișca de acolo. A venit un nene de la pază, s-a ridicat și Alexandra de pe scaun și a venit să mă calmeze. Am strigat după doamna Cabuz, spunându-i că, dacă toată lumea care lucrează acolo e incompetentă, eu unde mă duc să îmi rezolv problema. Am spus că vreau să merg la un director. Mi-a răspuns să mă duc unde vreau, după care și-a continuat drumul. Alexandra m-a dus la o alta colegă, care a bătut trei taste și a zis că e gata. Mi-a mai zis că nu trebuie să semnez nimic și să stau liniștit. Alta care îmi spune să stau liniștit. Și pun întrebarea:
Se întoarce cu spatele la mine și pleacă. Eu, cu o gură mult mai mare, și cu tensiunea crescută-n jugulară, îmi venea să mă duc după ea, să-i bag mâna în păr pe la ceafă și să o dau cu capul de trepte până nu se mai mișca de acolo. A venit un nene de la pază, s-a ridicat și Alexandra de pe scaun și a venit să mă calmeze. Am strigat după doamna Cabuz, spunându-i că, dacă toată lumea care lucrează acolo e incompetentă, eu unde mă duc să îmi rezolv problema. Am spus că vreau să merg la un director. Mi-a răspuns să mă duc unde vreau, după care și-a continuat drumul. Alexandra m-a dus la o alta colegă, care a bătut trei taste și a zis că e gata. Mi-a mai zis că nu trebuie să semnez nimic și să stau liniștit. Alta care îmi spune să stau liniștit. Și pun întrebarea:
-
Ce caut eu, aici, astăzi? Pe extrasul meu apare scris, pe data de 14, lichidare de cont! A ridicat din umeri si a spus că
ce avea dânsa de făcut, a făcut. Am întrebat-o cine e în măsură
să îmi rezolve problema și m-a îndrumat spre director.
M-am
dus iar
la etaj, agentul de pază a venit cu mine pentru a fi sigur că nu o bat pe
aia. M-a condus
până
la biroul
directorului.
Ajuns acolo, dau de secretară. Mă întreabă
în ce problemă
îl solicit pe domnul director.
Spun: "Am ceva probleme la ghișeu
și am vrut să o bat pe d-na Florentina Cabuz. E
destul?"
M-a
poftit înăuntru, m-am prezentat, i-am explicat problema, i-am arătat
și un extras de cont aferent lunii trecute, de unde reieșa clar că
făcusem lichidarea de cont și cererea de închidere, și că nu
înteleg la ce mama măsii mai folosește o bucată de plastic,
numită card, dacă contul aferent a fost închis, chiar dacă a fost
predat sau nu, și
de ce trebuie sa fac drumuri aiurea.
Pune
mâna pe telefon și o cheamă pe doamna Rodica. He, he, șefa cred, fiind una dintre cele mai vechi. Îi
spune să rezolve problema cu mine astăzi, văzând și dumnealui
dovada din 14, cu cererea, că acele comisioane,
care mai derivau
din „incompetența”
doamnei
Cabuz să-i
fie oprite personal, eu nefiind nevoit să
mai plătesc nimic. Mi-a întins mâna, ne-am salutat și am plecat
cu doamna Rodica, care e o femeie de treabă și pe care o cunosc încă
din 1991, pe vremea când
părinții
mei
au deschis conturile firmei lor, acolo, dânsa
nemaifiind acum la ghiseu sau la relații
cu publicul.
Mi-a operat ce avea de operat și mi-a comunicat că
până
mâine se rezolvă și când revin, îmi va da și
o
dovadă.
Nu
voi mai deschide niciodată vreun cont la BRD. Mai am unul pe
persoana fizică, pe care o să-l închid, după care am să vând și
cele 200 de acțiuni BRD Groupe Société Faliménte Générale, care pe
vremuri aduceau dividente enorme de maxim 30-40 lei pe an, iar de patru ani, nimic
în afară de hârtie la plic....
Mă
întreb, oare ce
or face oamenii din țările civilizate în timpul liber, căci noi, chiar și atunci, ne
luăm problemele la noi și
mai avem și
atunci de
rezolvat câte ceva. De
exemplu, de mers la o bancă unde-ți rămâne cardul blocat în
bancomat pe 29
decembrie și banca se deschide abia pe 3 ianuarie, și nu ești în
localitate.... și
e frig ... și sunt 840km până acasă....
Poate
că ne merităm soarta, dar putem încă să o schimbăm.
Sțiați
că BRD este singura bancă care comisionează alocațiile copiilor?
si eu incerc sa inchid un cont din 2008 pe care nu l-am mai folosit de ani de zile , si imi cer retroactiv 22 euro.
RăspundețiȘtergere