miercuri, 25 iulie 2012

Mi-e lehamite...




     Da mi-e lehamite....

     Vad în jurul meu numai prostie.... lumea noastră involuează şi se amestecă tot mai mult şi parcă trăiesc scenariul filmului Idiocracy.

     Sunt, în general, un om care se mulţumeşte cu ce are şi care nu-şi doreşte prea multe, legat de partea materială. Ceea ce-mi lipseste mie cu adevărat e comunuicarea. Este foarte important să găsesti o persoană cu care să poţi aborda diferite teme şi să te şi înteleagă. Să ştie despre ce dracu’ vorbeşti şi nu să dea din cap sau să se uite „ca viţelul la poarta nouă”.

     Nu am pretenţia de a fi un tip aşa cultivat, cum sunt multi alţii, nu am mii de carţi citite dar.. atat cât am citit şi învaţat imi oferă un bagaj minim de cunoştinte.

     Am rămas corigent la chimie două trimestre la rând...sau cel puţin aşa credeam. Era în perioada comunistă în 1989 şi mâncam manualul ala amarât, cu coperţile roase, din carton, dar... profesoara aia a văzut ceva la mine. În carnetul de note aveam mediile 4-4 iar în catalog 8-7. Am aflat abia în trimestrul trei, după ce eram sătul de facut probleme şi de ridicat mânuţa la fiecare oră, care oră începea cu mine şi se termina tot cu mine, ce medii aveam de fapt. M-a privit zâmbind şi mi-a spus: „Radule … dacă ai fi ştiut ce medii ai la mine ai mai fi învăţat tu aşa?Probabil că nu. Mulţumită ei ştiu şi acum tabelul lui Mendeleev pe dinafară, chiar dacă s-a mai schimbat un pic. Nu am mai vazut-o de atunci. O uram.. dar acum aş vrea să-i mulţumesc.

     Imi aduc aminte şi de profesorul de matematică din liceu care m-a urmărit timp de o oră şi patruzeci de minute, cum eram eu asa de interesat de ce facea el la tablă, încât nu-mi puteam dezlipi ochii de pe cartea care o aveam pe genunchi. Citeam în ora de matematică Acolo unde se avântă vulturii scrisă de Alistair McLean. M-a invitat la tablă să continui ceea ce preda el. Am luat creta în mână... şi am început. Am terminat în mai puţin de 2 minute. Am înmultit π -ul, radianii şi ce mai era pe acolo... şi am dat un rezultat exact. Mă privea zâmbind. Îmi ceruse o formulă nu un rezultat ... Găsisem prin casă o Agenda Tehincă si răsfoind-o am văzut ca 1 radian are 57,2958° sau 57°17'45 şi am reţiut. Cumva stiam că o să am nevoie vreodată. Reţinusem şi π -ul (cu 18 zecimale) şi a fost floare la ureche. Trecuseră două zile şi urma să avem iar matematică. Stiam. A venit, m-a scos, din nou la tablă şi mi-a spus o poveste cu Ileana Cos de Alfa, şi cu Făt Frumos care se derivară cu zmeii zi de vară până-n seară, uneori se logaritmară, la fel, zi de vară până seară, ca apoi să mă întrebe cine era Făt Frumos. Toţi colegii erau numai ochi şi urechi. Eu ... cam cu carota înfiptă în dos... am zis cu juma’ de gură: e la – 1. Da, ăla era. M-a luat la cercul de matematică unde am mai cunoscut un om extraordinar, tot profesor de matematică. Acolo jucam şah, beam un pahar de vin.. spuneam glume... râdeam... şi toţi credeau că eu rezolv probleme, exerciţii... meditaţii. Profesorul meu s-a stins din viaţă acum ceva ani, iar pe cel din urmă îl mai întâlnesc prin oras, prin parcuri şi mă opresc preţ chiar şi de câteva ore să mai stau de vorbă cu el, să mai depănăm amintiri. Am învaţat multe lucruri de la oamenii aştia şi nu stiu cand e ultima dată cand îl întâlnesc. 

     Nu excelam nici la limba engleză cu toate că acum am tradus ceva filme iar ultimele cursuri şi examene le-am sustinut în engleză. Si le-am luat.

     Cu toate astea, când am dat examenul de admitere la liceu am intrat al doilea, fară să fac sute de ore de meditaţii, decât două ore de pregătire la matematică cu vecina de bloc, care imi era profesoară în gimnaziu şi care pentru bani încerca sa-i păcălească pe ai mei că trebuie neapărat. Am fost doar două ore în toată viaţa mea la meditaţii, unde am stat la o masă în sufragerie rezolvând singur probleme din manual alături de alti doi care faceau acelaşi lucru în timp ce ea facea de mâncare în bucătărie. Apoi am dat bacalaureatul o singură dată si am luat o medie finală de 8,77. Până si permisul auto l-am luat pe bune, învăţand, fără să dau şpăgi. Si cele 40 de examene sustinute pe la orele 2-3 dimineaţa, online cu Statele Unite, examene la care să vrei să copiezi si nu ai de unde... 

     Aşa că....

     Mi-e lehamite de oamenii proşti, care preferă să platească ceea ce pot face singuri cu capul lor care produce numai mătreaţă. Acum toată lumea face facultăţi plătite. E la modă să fii prost cu diplomă. Mai mult, dau cca 100-150 de euro pe restanţe şi le iau prin neprezentare.

     Mi-e lehamite de cei care dau 1000 de euro pe permisul auto fară să vada cum arată măcar o pagină de legislţie sau „sar peste viza medicală” şi apoi te omoară pe stradă sau vezi la televizor „ actrita Violeta Andrei se afla alaturi de un baiat de 20 de ani în maşină, care a pierdut controlul volanului şi s-a răsturnat cu automobilul. Conform sursei citate, cei doi au iesit prin parbriz şi au fost transportaţi de urgenţă la spital. Din nefericire, actrita Violeta Andrei din serialul "Nimeni nu-i perfect" a decedat.”. Sunt pline cimitirele de copii. Din pacate asta e preţul!
.
     Mi-e lehamite de sistemul sanitar care e la pământ... şi de faptul că pentru a trăi ai nevoie de relaţii şi de extraordinar de multi bani pentru dat şpăgi de zeci de mii de lei medicilor pentru a-şi face treaba care au jurat să o facă. Dar cât te costă ca să juri?

     Mi-e lehamite ca am jurat cu “sânge” să-mi apăr ţara şi să servesc interesele patriei. Hmmmm ... Care şi a cui ţară?. România a rămas doar numele unei regiuni de pe glob... sau a părţii de sus a hărţii, acolo unde se agţă în cui. Deja suntem vânduţi. La treaba asta au contribuit toate partidele şi toată clasa politică şi acum se bat cu pumii în piept că nu ei sunt vinovaţi de dezastrul în care ne aflăm. FSN, PD, PSD, PNL, PNT.. toţi o apă si-un pămant. Aaaaaaa aţi uitat cine e PD şi PSD ? Să vă aduc eu aminte... anii ‘90. Erau FSN (Frontul Salvârii Naţionale).

     Mi-e silă pentru că unii, care nu gândesc deloc cu capul lor, ne îndeamnă să mergem ca oile la vot şi să punem stampila pe ceea ce vor ei sau nenorociitii care fac ca totul să se distrugă în tărişoara asta. Avem internet, televizoare, radiouri, ziare si toate mint in felul lor. Voi credeţi că noi chiar toţi suntem tâmpiţi ?




Oameni politici (Alexandru Andrieş)

Oare ce s-ar întîmpla
Dacă toţi n-am mai vota ?
Ce s-ar face fără noi
Tot acest ciudat puhoi de

Oameni politici
Bandiţi prolifici
Hoţi mioritici

Să le zicem "uite, ştiţi,
Dacă vreţi să fim cinstiţi
Nu ne arde de votat
Fiindcă ne-am cam săturat de

Oameni politici
Bandiţi prolifici
Hoţi mioritici

Ne zîmbiţi de pe ecran
Tot din patru-n patru ani
Foarte bine pregătiţi
Iar şi iar să ne minţiţi
Ca durerea de măsea
Ne tot faceţi viaţa grea
Nu-nţeleg de ce mai stăm
Trebuie să ne vindecăm de

Oameni politici
Bandiţi prolifici
Hoţi mioritici
Profeţi artritici
Inculţi magnifici
Prostovani tipici
Oameni politici
Făcuţi parcă să-i critici
Toţi oamenii politici
Şi chiar ai ce să critici
La oamenii politici



     Mi-e scârba de clasa politică care acum a ajuns exact aşa cum s-au dorit o mâna de oameni care conduc lumea: „Monopolizând învăţământul, vom avea în mâna noastră mijlocul prin care vom forma minţile copiilor după cum ne convine nouă”. Acum îl avem pe Ponta, Antonescu.... si alţi căţeluşi care joacă după cum pocnesc alţii din degete. Nu aveţi decât să-i urmaţi. Vă mai amintiţi cum fugea Ponta de mânca pamăntul la ultimul referendum din 2007, din Piaţa Universităţii, ca să nu o ia pe coajă? Sau voi cei care sunteţi din Tulcea, vă amintiţi să fi făcut ceva omul asta numit Crin Antonescu pentru voi în afara faptului că dă din gură de ani de zile? Căinele care latră nu muşcă.


     Mi-e milă de noi, cei care suferim şi vom suferi de pe urma copiilor aştia care nu ştiu nimic şi ajung să ne conducă. Fac acum matematici M1,M2 sau M3 şi nu ştiu cum arată o elipsă sau o sinusoidă. Invaţă la istorie toate prostiile dar ce trebuie nu. Poti să la spui ca Tudor Vladimirescu a murit în Mişcarea de revoluţie (miscarea Pamântului pe orbita sa în jurul Soarelui ) şi te cred fară să te contrazică, pentru ca nu au cum. E trist nu-i asa? Poţi să-i intrebi cu cine s-a măritat Bisisica şi tot nu stiu că era oaia lui Moromete. Să nu vorbim de Mioriţa si de motivul transhumanţei sau de alegoria moarte-nuntă sau la ce s-o mai fi gândit ăla de a scris-o ca să ne dea nouă şi lor temă de studiu :). Termină cursuri de electriceni şi nu ştiu să monteze o priză şi să nu-i uităm pe cei cu doctorate copiate. Măcar dacă dau şpagă în spital nu vreau să mă opereze un nenorocit din asta care a copiat la examene sau şi le-a cumparat. Vreau să trăiesc!


Mi-e lehamite de multe.
Oare cât am să mai pot rezista?

Un comentariu: