miercuri, 26 octombrie 2011

Momo


      Momo... o carte superba si una dintre cele mai frumoase povesti pe care le-am putut citi vreo-data. Este o carte care la prima vedere pare a fi pentu copii dar poate fi citita de oricine din cauza mesajului pe care-l transmite. Am primit-o cadou de la bun prieten. M-a intrebat daca am cunostinta de opera lui Michael Ende si i-am raspuns afirmativ. Citisem "Poveste fara sfarsit" si imi placuse foarte mult si chiar si acum dupa mai bine de 25 de ani inca imi mai amintesc de aventurile lui Atreiu ;) .

      Povestea lui Momo, micuta fetita cu bucle, este legata de taina timpului si a oamenilor cenusii, care erau agentii ai timpului si care ii invatau pe oamenii obisnuiti sa economiseasca timp, sa traiasca numai din amintiri si din vise, acestia uitand in final sa-si traiasca propriile vieti, singurul lor scop fiind acela de a economisi timp pentru agentii cenusii.

      Aici intervine Momo, aceasta fetita care detine puterea de a sti sa asculte si care in final reuseste sa redea oamenilor fericirea, sperantele si sa-i invete cum sa traiasca, fiind ajutata de Maestrul Ora.

      Cartea mi-a placut foarte mult pentru ca pe parcursul lecturii am inteles ca a fost, este si va fi de actualitate, parca priveam in jurul meu si vedeam clar cum unii au ajuns sa fie obsedati de putere, bani sau averi, actiunea petrecandu-se chiar ca in poveste. Cata dreptate are Ende... Oare cati am uitat sa ne traim vietile? Cati suntem victime ale oamenilor cenusii?

      Am fost impresionat in asa hal ca m-am dus la librarie si am cumparat opt exemplare .. toate cate erau. Vanzatoarea pe care o cunosc si care este o femeie deosebita, cum rar mi-a fost dat sa intalnesc, m-a intrebat ce fac cu ele. Eu mandru i-am zis: Le fac cadou !. M-a privit si mi-a zambit. Asa am facut. Le-am dat cadou prietenilor dar mi-am pastrat si eu un exemplar.

      Am cautat-o din nou... am rascolit net-ul ... dar am aflat cu tristete ca a vazut lumina tiparului intr-o singura editie facuta de Editura Dacia nemaifiind retiparita vreodata in Romania. Pacat.
     
      Nu stiu cati au citit-o din cei carora le-am dat un exemplar. :)

      Am gasit-o in format electronic ... un pdf pe care l-am trimis unora dar nu v-ati uitat pe ea probabil din lipsa de timp :)) .... stiti voi. Eu inca mai sper ca poate intr-o zi vizitand acest blog, veti citi minunata si totodata fantastica aventura a lui Momo.

      Intre timp, cei care abia ati aflat de ea...cititi-o. Nu e mare, e usoara ca lectura ... e un basm !




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu